Diskuse

Re: Re: Re: Re: Přístroje s využitím GPS

Kosák | 30.11.2016

No právě! V tu chvíli totiž teoreticky ti druzí mohu říct, že jedou aplikaci bez těch podpůrných funkcí - což samozřejmě jde - a jsme tam, kde jsme byli. Takže buďto se to plošně zakáže a bude to o lidech, a nebo se to plošně povolí a pak bych v tom, alespoň dle místních komentářů taky neviděl problém, protože tak jak se tady pár diskutujících vyjádřilo, vlastně žádný rozdíl v tom nevidí. Počítadlo je počítadlo a jestli počítá na displeji nebo na kolečkách v budíku je vcelku jedno. Nijak se za ty telefonní aplikace nebiju, ale znovu musím říct ( napsat ), že tam žádná navigační funkce není. Pouze - a to se dá vypnout - ukazatel jízdního průměru. No vidíte a já jsem ho měl a skončil jsem kdoví kde za klasikama. Pak tady taky někdo psal, že některá auta ten ukazatel km nemají vůbec.... tak co s nimi? Takže ono to tak černobílé není. Nebo možná je. Jak se to vezme.

Re: Re: Re: Re: Re: Přístroje s využitím GPS

Karel | 01.12.2016

Z mého pohledu jako soutěžícího je při našich jízdních průměrech a při správně nastavené komunikaci mezi jezdcem a spolujezdcem naprosto dostačujícím mechanismem k určení vzdálenosti mezi body v itineráři denní počítadlo na tachometru.
Mechanický tripmaster je věc, která orientaci mezi těmito body usnadňuje (spolujezdec má lepší přehled o ujeté vzdálenosti), zároveň je tu však i ono zmiňované riziko poškození při zásahu do mechanismu náhonu tachometru.
Aplikace Tripmaster krmená GPS signálem jako samotný tripmaster sice poskytuje tu samou službu jako tripmaster mechanický, ale navíc má "bonusy" v podobě ukazatele celkové ujeté vzdálenosti, jízdního průměru a několik dalších, pro účely soutěží seriálu nepotřebných. A právě díky těmto "bonusům" jsou pak posádky s nimi startující ve výhodě proti ostatním, a troufám si říct, že navigátor se v této chvíli proměňuje pouze v mačkače stopek... Obdobně je tomu u GPS tripmasterů a jejich případných doplňků.
Já osobně jsem měl možnost ať již v soutěžích seriálu, při najíždění jejich trati či na Revivalech všechny tři uvedené možnosti. A pro soutěže seriálu mi přijde použití přístrojů využívající GPS signál zbytečné, jedině snad má-li posádka nedůvěru ve schopnosti své nebo svého vozidla. Je to samozřejmě mnohem pohodlnější, nemusím například počítat s odchylkou tachometru, oba členové posádky mají lepší přehled o ujeté vzdálenosti a aktuální rychlosti.
Z výše uvedených důvodů bych byl pro absolutní zákaz použití těchto přístrojů.
Na druhé straně se musím na tuto problematiku podívat očima pořadatele a nalézám několik důvodů pro povolení GPS přístrojů a vypsání kategorie Klasik. Za prvé je to možný úbytek posádek při striktním zákazu GPS, jeho následné kontrole a případném postihu v podobě vyloučení . Za druhé pak i snažší kontrola posádek, které by se do kategorie Klasik přihlásily.
Ať hlasování dopadne jakkoliv budu se těšit na viděnou na soutěžích příštího ročníku. :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přístroje s využitím GPS

Kosák | 01.12.2016

Přátelé. V souvislosti s těmi GPS tripmastery dávám k dobru ještě jednu "telefonní" alternativu. Jmenuje se GPS distance a je určená primárně pro běžce. Ale fakt nedělá nic jiného, než měří metry a umí vynulovat ODO. ( dílčí vzdálenost ) Povolení tohoto by řešilo legalizaci GPS tripmasterů i problém vozů s nefunkčními nebo žádnými mechanickými počítadly. Ruku nasrdce. Když bude někdo chtít podvádět, bude podvádět a musí si to srovnat sám se sebou. Jestli ho takový úspěch baví.

Přístroje s využitím GPS

Radek | 11.01.2017

souhlasím

Přístroje s využitím GPS

Dušek | 24.11.2016

Vážení kolegové,
Nejdříve chci poděkovat pořadatelům za perfektní přípravu a moc se těším na další ročník.
Na Želivu 2016 jsme startovali poprvé a ani by nás nenapadlo použít nějaké zařízení s GPS, je to zakázané v propozicích, jeli jsme tedy na stopky a denní počítadlo kilometrů (alespoň je na co se vymlouvat) :-)
Moc jsme si to užili .
Za mne tedy nepovolovat a spoléhat na čest a svědomí, asi naivní, já vím, ale pokud někdo podvádět chce tak to udělá stejně.
Mně osobně by výsledek dosažen neférově určitě netěšil asi jako valnou většinu.
Tak na příštím závodění
Ahoj

Re: Přístroje s využitím GPS

Petr | 27.11.2016

Pokud má někdo to srdce v soutěži, která se pořádá pro radost, využít zakázané přístroje, aby docílil úspěchu, tak by se měl nad sebou vážně zamyslet.... Pořadatel sice zákaz vydal, ale nemá nástroj na jeho kontrolu a tiše strpí, ač ví.... Respektive strpěl a hledá radu která by zajistila nápravu. Má rada je, neupínat se bodově tolik na přesnost, ale spíše na řidičský um(např.průjezd kužely, zacouvat zadními koly na "čáru"), vědomostní znalost(jak během jízdy na okolí, tak např. test-zdravověda a pravidla silničního provozu apod.) a praktickou dovednost jednotlivých posádek (např.měření času při výměně kola).
S obcházením pořadatelova zákazu se potýká většina pořadatelů obdobných soutěží. Pořadatelé veteránské "Bohemky" např. měří povolenou rychlost v jednotlivých úsecích a její nedodržení, bodově dokáže zamíchat pořadím posádek. Doporučuji pořadateli aby se zaměřil i na itinerář. Ten by měl být zpracován tak, aby posádky vozidel nepotřebovali ani obyčejné denní počítadlo(nákres křižovatek). Nepoctivcům se nevyhneme a tak jim to alespoň udělejme těžší, když již jsou mezi námi. Děkuji pořadateli, že se tímto nešvarem začal zabývat a přál bych si, aby našel tu nejsprávnější cestu. Všem přeji veselé Vánoce a hodně zdraví a štěstí v Novém roce 2017.

Přístroje s využitím GPS

Aleš | 24.11.2016

Asi tady s dovolením začnu, a budu doufat, že se někdo přidá...
Propozice hovoří jasně, přístroje GPS jsou zakázány. Přestože je stále více posádek používá, osobně jsem do toho na Historic Želiv nechtěl na závěr sezony zasahovat, byť se mi to prostě nelíbí. Mnozí asi namítnou, co je za rozdíl v tripmasteru na mobilu a tom v autě. Obrovský... na mobilu Vám neupadne kostra, ztrácíte ten adrenalin když řežete náhon tachometru a doufáte, že to dáte dohromady a bude to fungovat. Ano, taky můžete ztratit někde signál, já vím... Ale zároveň taky můžete, aniž bych kohokoliv podezříval, jet na jízdní průměr, který to určitě umí přesně zobrazit, nemusíte nic počítat, hlídat... a kdo ví, co to vlastně všechno umí. Přiznám se, že tomu nerozumím, nechci rozumět a hlavně by mě to ani nebavilo. Dál budu spoléhat na spolujezdce či spolujezdkyni když budu za volantem, vypočítávat časy v pozici spolujezdce a užívat si tu vzájemnou spolupráci. A jako pořadatel budu vyžadovat dodržování pravidel, na kterých se domluvíme...

Re: Přístroje s využitím GPS

Jandovi | 24.11.2016

Já se domnívám, že dělit závody ještě do podkategorií dává smysl pouze v podnicích, kde je přihlášeno více soutěžících. Pojďme ale udělat anketu, jak je na úvodní stránce "Jaký formát soutěže vyhovuje", a z výsledků se dozvíte, jaký systém většina preferuje.Já jsem pro klasiku, i když po neustálém nulování denního počítadla jsem si jist, že dříve či později se porouchá a bude problém.Nicméně chápu posádky, kteří toto počítadlo nemají. Tam si myslím, by měl být počitadlo "drátového " typu.
PS: A stejně si nedokážu představit pořadatele, jak kontrolují, zda posádky nejezdí podle elektroniky syst. GPS. Stejně tak i dodržování rychlosti atp.

Re: Re: Přístroje s využitím GPS

Karel | 24.11.2016

Aleš to trochu nešťastně formuloval, v návrhu je pouze absolutní hodnocení pro všechny a pak zvlášť kategorie klasik (asi v tom smyslu jako je dnes třeba dámská kategorie). GPSkaři by žádnou svoji kategorii neměli...
Jinak bych chtěl ty z vás, kteří mi odpovídali do e-mailu, aby se vyjádřili hlavně zde. E-maily z kterých jsem výzvu k diskusi rozesílal jsou mé soukromé, tudíž je nikdo jiný nemá možnost číst... :-)

Re: Re: Re: Přístroje s využitím GPS

Jandovi | 24.11.2016

Já jen, abych tam nebyl sám :-)

<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Přidat nový příspěvek